عنوان فارسی : |
نمونه سوالات استخدامی معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی + پاسخنامه |
تعداد صفحه: 110 صفحه | فرمت فایل: pdf (پی دی اف) |
تعداد سوال: 360 نمونه سوال پرتکرار به همراه پاسخنامه | قابلیت چاپ و پرینت: دارد |
پاسخنامه: دارد | نوع سوالات: چهار گزینه ای |
این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی می باشد. تمامی نمونه سوالات دارای پاسخنامه بوده و در قالب فایل PDF تهیه گردیده اند. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید. |
- طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن - همرزمان حسین (ع) - جدال دو اسلام
معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی، مجموعهای غنی و پربار از آموزهها، جهانبینیها و اصول عملی هستند که ریشه در تعالیم دین مبین اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران دارند. این معارف، چراغ راهی برای سعادت فردی و اجتماعی بوده و ابعاد مختلف زندگی انسان را در بر میگیرند.
این حوزه مطالعاتی، به عنوان یکی از منابع کلیدی و مهم برای آزمونهای استخدامی وزارت آموزش و پرورش، از جایگاه ویژهای برخوردار است و تسلط بر مباحث آن برای داوطلبان ضروری است.
این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی می باشد. پاسخ تمامی سوالات مشخص شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:
محتوای معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی طیف وسیعی از موضوعات را شامل میشود که از جمله آنها میتوان به مباحث اعتقادی نظیر توحید، نبوت، امامت و معاد، اخلاق اسلامی شامل فضائل و رذائل اخلاقی و راههای کسب مکارم اخلاق، احکام عملی دین در ابواب مختلف فقهی و همچنین اندیشه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخاسته از انقلاب اسلامی اشاره کرد. در بعد اندیشه انقلابی، مسائلی چون ولایت فقیه، مردمسالاری دینی، استقلال و آزادی، عدالت اجتماعی، وحدت جهان اسلام، مبارزه با استکبار و صهیونیسم، و نقش رهبری در جامعه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار میگیرند. این اندیشه ها نه تنها مبانی نظری نظام جمهوری اسلامی را تشکیل میدهند، بلکه راهبردهای عملی برای حرکت جامعه به سوی اهداف متعالی خود را نیز ارائه میدهند. مطالعه عمیق این مباحث به داوطلبان کمک میکند تا درک صحیح و جامعی از مبانی فکری و ارزشی جامعه اسلامی و انقلابی پیدا کرده و بتوانند این مفاهیم را در زندگی شغلی و شخصی خود به کار بندند.
تسلط بر معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی صرفاً محدود به حفظ مطالب برای آزمون نیست، بلکه هدف اصلی، درونیسازی این آموزهها و به کارگیری آنها در عمل است. آشنایی با تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، سیره معصومین (ع) و بزرگان دین، وصیتنامه امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری، از جمله منابع مهم برای تعمق در این حوزه محسوب میشوند. فهم صحیح از مبانی انقلاب اسلامی، چرایی وقوع آن، دستاوردهای آن و چالشهای پیش روی نظام، از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین، شناخت نقش نهادهای انقلابی و فرهنگی در حفظ و گسترش این معارف و اندیشه ها ضروری است. برای آمادگی مؤثر جهت آزمون و همچنین تعمیق بخشیدن به دانش خود در این زمینه، مطالعه کتب مرجع، شرکت در کلاسها و دورههای آموزشی مرتبط، و مباحثه و تبادل نظر با صاحبنظران توصیه میشود. این آمادگی همهجانبه نه تنها موفقیت در آزمون را تسهیل میبخشد، بلکه فرد را برای نقشآفرینی مؤثرتر در جامعه به عنوان معلم یا کارمند نظام اسلامی آماده میسازد.
از منظر قرآن کریم، کدام ویژگی یا صفت انسانی به عنوان عالیترین ارزشها و برجستهترین خصوصیت بشر معرفی شده است؟ الف) اخلاق نیکو ب) تقوا ج) توجه به مستمندان د) ایمان |
گزینه (د) صحیح است قرآن کریم به شدت بر روی مفهوم "ایمان" تأکید میورزد و این خصلت محوری را به عنوان برترین ارزشها و سرآمدترین خصوصیت انسانی معرفی میکند. ایمان، نه تنها یک باور درونی است، بلکه بنیان و اساس تمامی فضایل و اعمال صالح دیگر در وجود انسان محسوب میشود. تقوا، اخلاق نیکو، توجه به مستمندان و سایر ویژگیهای مثبت رفتاری و اخلاقی، همگی ریشه در ایمان عمیق و حقیقی به خداوند دارند. ایمان است که به زندگی انسان معنا و جهت میبخشد، انگیزهی حرکت به سوی کمال را در او ایجاد میکند و او را در مسیر انجام وظایف الهی و کسب رضایت پروردگار استوار میسازد. از این رو، در نگاه قرآن، ایمان نقطهی کانونی شخصیت انسان و مبدأ تمامی ارزشها و کمالات اوست. |
عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را .................. و .................. میخوانند؟ الف) کمونیست و التقاطی ب) متظاهر و ظاهرنما ج) مقدسنما و متظاهر د) کمونیست و متظاهر |
گزینه (الف) صحیح است امام خمینی (ره) در بیانات خود، به ویژه در دوران پس از انقلاب و در مواجهه با جریانهای فکری و سیاسی مختلف، نسبت به تاکتیکهای دشمنان برای تضعیف نیروهای انقلابی هشدار میدادند. یکی از این تاکتیکها، برچسب زدن به افرادی بود که صادقانه در راه خدمت به محرومان و مستضعفان و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب تلاش میکردند. ایشان تصریح میکنند که مخالفان انقلاب و افراد "خدا بیخبر"، به سرعت چنین افرادی را متهم به کمونیست بودن (به دلیل توجه به فقرا و مستضعفین که یادآور شعارهای مارکسیستی بود) و التقاطی بودن (به معنای مخلوط کردن اسلام با اندیشههای بیگانه) میکنند تا با این برچسبها، آنها را در بین مردم و متدینین بیاعتبار کرده و از صحنه خارج نمایند. |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.