دانلود سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی

عنوان فارسی :

نمونه سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی + پاسخنامه

تعداد صفحه: 117 صفحه فرمت فایل: pdf (پی دی اف)
تعداد سوال: 349 نمونه سوال پرتکرار به همراه پاسخنامه قابلیت چاپ و پرینت: دارد
پاسخنامه: دارد نوع سوالات: چهار گزینه ای

این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. تمامی نمونه سوالات دارای پاسخنامه بوده و در قالب فایل PDF تهیه گردیده اند. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

قیمت دانلود :
109,000 تومان
محتویات پکیج

- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی - عمومی جمهوری اسلامی - تعلیم و تربیت در اسلام - مربی و تربیت

شرح موضوع

پکیج سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی با پاسخنامه

تعلیم و تربیت اسلامی، رویکردی جامع برای پرورش انسان در تمام ابعاد وجودی اوست که ریشه در آموزه‌های غنی قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) دارد. این نظام تربیتی، هدف غایی خود را دستیابی به قرب الهی و ساختن جامعه‌ای بر اساس ارزش‌های الهی قرار می‌دهد.

تعلیم و تربیت اسلامی

اهمیت این حوزه به حدی است که یکی از منابع کلیدی و مهم برای داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و تسلط بر مباحث آن برای موفقیت در این آزمون‌ها ضروری است.

این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. پاسخ تمامی سوالات مشخص شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:

تعلیم و تربیت در اسلام

تعلیم و تربیت اسلامی فراتر از صرف انتقال دانش، به دنبال ساختن شخصیتی متعادل، مسئولیت‌پذیر و متعهد بر اساس جهان‌بینی توحیدی است. این رویکرد تربیتی بر اصولی نظیر فطرت‌گرایی، کرامت انسانی، اعتدال، تفکر و تعقل، و اهمیت عمل صالح تأکید دارد. هدف اصلی، شکوفایی استعدادهای بالقوه انسان در جهت بندگی خدا، خدمت به خلق و آبادانی دنیا بر اساس موازین الهی است. مباحثی چون فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، مبانی قرآنی و روایی تربیت، اهداف و اصول تربیت اسلامی، روش‌ها و الگوهای تربیتی در اسلام، نقش خانواده، مدرسه و جامعه در تربیت اسلامی، و همچنین بررسی سیره تربیتی معصومین (ع) از جمله محورهای اصلی این حوزه مطالعاتی را تشکیل می‌دهند. این نظام تربیتی به دنبال ایجاد هماهنگی میان عقل، قلب و عمل فرد است تا انسانی مؤمن، عامل به احکام دین، دارای بصیرت اجتماعی و سیاسی، و برخوردار از اخلاق حسنه تربیت شود.

در بعد عملی، تعلیم و تربیت اسلامی بر اهمیت تزکیه نفس و تهذیب اخلاق در کنار آموزش علوم و فنون تأکید جدی دارد. برنامه‌های درسی و فعالیت‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش اسلامی باید به گونه‌ای طراحی شوند که دانش‌آموزان را با معارف دینی آشنا کرده و در آن‌ها انگیزه عمل به احکام و اخلاق اسلامی را تقویت نمایند. این امر مستلزم به‌کارگیری روش‌های فعال و اثربخش در آموزش، توجه به تفاوت‌های فردی متربیان، و ایجاد فضایی معنوی و اخلاقی در محیط‌های آموزشی است. معلمان و مربیان در این نظام تربیتی نقش محوری دارند و خود باید به الگویی عملی از آموزه‌های اسلامی تبدیل شوند. تعلیم و تربیت اسلامی نه تنها به رشد فردی می‌پردازد، بلکه در پی ساختن جامعه‌ای صالح و پیشرفته بر اساس ارزش‌های الهی است و از این رو، پرداختن به مباحث تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی از منظر اسلام نیز بخش مهمی از این حوزه مطالعاتی را در بر می‌گیرد. فهم عمیق این مباحث برای کلیه دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش، به ویژه معلمان و مدیران، امری حیاتی است تا بتوانند نسلی متعهد و توانمند برای آینده کشور تربیت کنند.


کلیه محصولات توسط تیم پشتیبانی فراسوال بررسی شده و در سایت قرار گرفته است، در صورت رخداد هر گونه مشکل احتمالی لینک دانلود مجددا برای شما ارسال خواهد شد. همچنین شما میتوانید در صورت داشتن هر گونه سوال با تیم پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.
دو نمونه سوال از این پکیج
«حفظ شناخت طبیعت در ساحت تربیت هنری»، به کدام مطلب دلالت دارد؟ الف) حفظ طبیعت برای آیندگان ب) شناخت خالق جهان و شکرگزاری از وی ج) استفاده صحیح از طبیعت د) تاکید بر رمزگشایی و رمزگردانی طبیعت
گزینه (د) صحیح است در ساحت تربیت هنری، «حفظ شناخت طبیعت» صرفاً به معنای شناخت علمی یا کاربردی آن نیست، بلکه دلالت بر رویکردی عمیق‌تر دارد. شناخت طبیعت در این ساحت به معنای دستیابی به ادراک زیبایی‌شناختی و کشف معانی نهفته در آن از طریق فرآیند دریافت احساس و درک است. این شناخت، نوعی «رمزگشایی» از کثرت و جلوه‌های طبیعت محسوب می‌شود که منجر به درک وحدت و آیات الهی در خلقت می‌گردد، به تعبیر دیگر، نگاهی «آیت به هستی» (نگاه به هستی به عنوان نشانه‌ای از خدا) است. در مقابل، «رمزگردانی» به معنای قرار دادن نشانه‌ها یا نمادهایی (آیات خداوندی) در طبیعت توسط خالق است. بنابراین، در ساحت تربیت هنری، شناخت طبیعت با تأکید بر درک زیبایی و معانی عمیق آن، به نوعی «رمزگشایی» از آفرینش و درک «رمزگردانی» الهی در طبیعت منجر می‌شود، لذا گزینه تأکید بر رمزگشایی و رمزگردانی طبیعت مناسب‌ترین پاسخ است که به شناخت خالق از طریق مخلوقات نیز اشاره ضمنی دارد.
کدام مورد، به مفهوم روایت امام موسی کاظم (ع) «یا هشام: ثُمَّ بَيِّنْ أَنَّ الْعَقْلَ مَعَ الْعِلْمِ» نزدیک تر است؟ الف) عقل و علم باید توأم باشند ب) عقل نقش مواد خام برای علم را دارد ج) عقل به تنهایی باعث رشد بشر می شود د) عقل مقدمه علم است
گزینه (الف) صحیح است کتاب مستقیماً به این روایت از امام موسی کاظم (ع) خطاب به هشام اشاره می‌کند و بلافاصله پس از ذکر بخش مورد نظر از روایت («یا هشام: ثُمَّ بَيِّنْ أَنَّ الْعَقْلَ مَعَ الْعِلْمِ»)، آن را توضیح می‌دهد. متن کتاب بیان می‌کند: "حضرت در آن روايت ميفرمايد: «يا هشام ثم بين ان العقل مع العلم» عقل و علم بايد توأم باشد." این نشان می‌دهد که بر اساس تفسیر خود روایت و آنچه در کتاب بر آن تأکید شده، مفهوم اصلی این فراز از روایت این است که عقل و علم جدا از یکدیگر کارایی لازم را ندارند و رشد و پرورش فکری انسان نیازمند همراهی و توأم بودن این دو است. گزینه‌های دیگر یا با این تفسیر صریح مغایرت دارند (مثل اینکه علم ماده خام عقل است، نه برعکس) یا با تأکید کتاب بر ضرورت همراهی علم با عقل برای پرورش یافتن مغز، کامل نیستند.
قیمت : 109,000 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود سوالات استخدامی تعلیم و تربیت اسلامی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 11 =

پشتیبانی

poshtiban

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

مجوز ساماندهی

logo-samandehi

فراسوال در شبکه های اجتماعی