| عنوان فارسی : |
نمونه سوالات استخدامی جدال دو اسلام، امام خمینی (ره) + پاسخنامه |
| تعداد صفحه: 55 صفحه | فرمت فایل: pdf (پی دی اف) |
| تعداد سوال: 215 نمونه سوال پرتکرار به همراه پاسخنامه تشریحی | قابلیت چاپ و پرینت: دارد |
| پاسخنامه: دارد | نوع سوالات: چهار گزینه ای |
| این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی جدال دو اسلام، امام خمینی (ره) می باشد. تمامی نمونه سوالات دارای پاسخنامه بوده و در قالب فایل PDF تهیه گردیده اند. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید. |
کتاب جدال دو اسلام که در واقع گزیدهای از جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی (ره) است، یک منبع فکری محوری برای شناخت عمیق مکتب و آرمانهای انقلاب اسلامی محسوب میشود. این اثر، مرزبندی روشن و صریحی را میان دو دیدگاه متقابل در جهان اسلام ترسیم میکند: یکی “اسلام ناب محمدی (ص)” که پرچمدار عدالت، جهاد، حمایت از مستضعفین و مقابله با ظلم جهانی است؛ و دیگری “اسلام آمریکایی” که اسلامِ سازشکار، تشریفاتی، و بیتفاوت در برابر سلطهگران است. به دلیل اهمیت این مبانی فکری در ساختار جمهوری اسلامی و لزوم شناخت دقیق آنها توسط کارکنان دولت، مطالعه و تسلط بر این کتاب یکی از منابع اصلی حیطه عمومی آزمونهای استخدامی (بهویژه در بخش معارف اسلامی) قرار گرفته است.
این تمایز فکری، صرفاً یک بحث نظری و تاریخی نیست، بلکه زیربنای فهم بسیاری از مواضع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران معاصر است. امام خمینی (ره) با طرح این دوگانه، خط بطلانی بر اسلامهای لیبرال، متحجر، یا عرفانیِ منهای سیاست و عدالت کشیدند. در واقع، این کتاب سند مبارزه دائمی انقلاب اسلامی با تحریف و انحراف است و از همین رو، تسلط بر محتوای آن، نشاندهندهٔ بصیرت و التزام عملی داوطلبان استخدامی به مبانی فکری نظام است.
این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به کتاب جدال دو اسلام می باشد. تمامی سوالات دارای پاسخنامه تشریحی بوده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:
جنبه نخست این مبحث، شامل تعاریف و مصادیق این دو اسلام است. در “جدال دو اسلام”، اسلام ناب در قالب حمایت از محرومین، نفی سرمایهداری افسارگسیخته، تأکید بر فقاهت سنتیِ پویا و ضرورت حفظ روحیهٔ بسیجی ترسیم میشود. در مقابل، مصادیقی چون اسلام آل سعود، اسلام مرفهین بیدرد و اسلامِ جدایی دین از سیاست، به عنوان شاخصهای “اسلام آمریکایی” معرفی و به شدت نقد شدهاند. داوطلبان باید توانایی تمایز قائل شدن میان این دو جریان در موقعیتهای مختلف را داشته باشند؛ چرا که سؤالات آزمونها اغلب بر اساس همین تحلیلهای تطبیقی و مصداقی طراحی میشوند.
جنبه دوم، شامل پیامها و خطابات تاریخی امام خمینی (ره) است که بخش عمدهای از جلد ۲۱ صحیفه را تشکیل میدهد. نامههایی مانند پیام به گورباچف، پذیرش قطعنامه ۵۹۸، و توصیههای ایشان به روحانیت و مسئولین در سالهای پایانی حیات، مملو از نکات کلیدی و سؤالخیز هستند. برای مثال، نکات مربوط به سیاستهای کلی نظام، نفی استکبار جهانی، و تأکید بر تبیین دقیق تاریخ انقلاب، از جمله موضوعاتی هستند که به طور مکرر در آزمونها مطرح میشوند و تسلط بر خلاصهنویسیها و نکات برجسته این پیامها برای کسب نمره بالا حیاتی است.
با توجه به حجم بالای مطالب و پیچیدگیهای مفهومی در این کتاب، صرفِ مطالعهٔ متنی آن برای آزمون کفایت نمیکند. داوطلبان موفق کسانی هستند که علاوه بر فهم محتوا، با نحوهٔ طراحی سؤالات تستی و نکات ریز مطرح شده در آزمونهای ادوار گذشته آشنا باشند. بنابراین، استفاده از بستههای نمونه سؤالات استاندارد، بهترین و سریعترین راه برای تثبیت آموختهها، شبیهسازی فضای آزمون و افزایش مهارت تستزنی در کوتاهترین زمان ممکن است تا بدون اتلاف وقت، از این بخش مهم آزمون با موفقیت عبور کنند.
کتاب “جدال دو اسلام” نه فقط یک منبع امتحانی، بلکه سندی تعیینکننده برای مسیر فکری و عملی هر فرد متعهد به آرمانهای انقلاب است. تسلط بر مفاهیم این کتاب از طریق تمرین و تکرار نمونه سؤالات، تضمینکنندهٔ آمادگی شما در حوزهٔ اندیشههای امام خمینی (ره) در آزمون استخدامی است. با تهیه بسته جامع ما، مسیر موفقیت خود را هموار سازید و با درک عمیق از تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی، گامی محکم در جهت ورود به دستگاههای اجرایی کشور بردارید.
| در گفتمان «جنگ فقر و غنا»، اسلام آمریکایی به کدام ویژگی شناخته میشود؟ الف) اسلامی که از سیاست و مبارزه جدا شده و تنها به امور معنوی و فردی میپردازد. ب) اسلامی که حامی سرمایهداری است و از عدالت و مبارزه با ظلم دوری میجوید. ج) اسلامی که خانه ظلم را ویران نمیکند و تنها بر اثبات توحید و معاد اکتفا نموده است. د) اسلامی که زهد و قدس خود را با تقدسمآبی و تحجرگرایی درهم آمیخته است. |
| گزینه (ب) صحیح است توضیحات: اسلام آمریکایی، شامل اسلام حامی سرمایهداری و اسلام مرفهین بیدرد است که به جنگ فقر و غنا دامن میزند. |
| وظیفه اصلی طلاب در حوزههای علمیه در قبال اسلام ناب محمدی (ص) که امام (ره) بر آن تأکید کردند، چیست؟ الف) تلاش جدی برای تهذیب نفس و تقویت اخلاص و تقوا در عمل و دوری از اشرافیگری. ب) مقابله صریح با تحجر و تقدسمآبی و نفی اسلام آمریکایی در تمام عرصههای فقهی. ج) بررسی و تحقیق جدی در مورد ابعاد اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب ملکوتی جمع. د) همواره چند قدم جلوتر از حوادث مهیای عکسالعمل بودن و نبض تفکر جامعه را در دست داشتن. |
| گزینه (ج) صحیح است توضیحات: امام خمینی (ره) در نامه خود به گورباچف، او و در نتیجه همگان را به «تحقیق جدی در مورد اسلام ناب محمدی» فرا میخوانند. |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.