عنوان فارسی : |
نمونه سوالات استخدامی کتاب اردو ماجرای من است، نویسنده: حامد تقدیری + پاسخنامه |
تعداد صفحه: 31 صفحه | فرمت فایل: pdf (پی دی اف) |
تعداد سوال: 110 نمونه سوال پرتکرار به همراه پاسخنامه | قابلیت چاپ و پرینت: دارد |
پاسخنامه: دارد | نوع سوالات: چهار گزینه ای |
این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی کتاب اردو ماجرای من است، نویسنده: حامد تقدیری می باشد. تمامی نمونه سوالات دارای پاسخنامه بوده و در قالب فایل PDF تهیه گردیده اند. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید. |
کتاب اردو ماجرای من است به قلم حامد تقدیری، با تمرکز بر اردوهای تربیتی ماجرا محور، به تبیین و ارائه انواع این اردوها میپردازد. هدف اصلی این کتاب، ارائه تعریفی از اردو، بیان آثار آن در تربیت، و معرفی اجمالی برخی از انواع اردوهای ماجرا محور است. این کتاب میکوشد تا نگاهی نو نسبت به اردو در ذهن مربیان و فعالان عرصه تربیت ایجاد کند و زمینه بهرهگیری بیشتر از این برنامه را در مسیر تربیت نسل آینده فراهم آورد.
این کتاب یکی از منابع مهم برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب میشود و مباحث کلیدی و جامعی در زمینه اردو و اردو داری ارائه میدهد که برای دستاندرکاران حوزه تربیت و آموزش بسیار حائز اهمیت است.
این پکیج شامل نمونه سوالات استخدامی مربوط به کتاب اردو ماجرای من است، نویسنده: حامد تقدیری می باشد. پاسخ تمامی سوالات مشخص شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از سوالات قرار داده شده است:
این کتاب اردو را فراتر از یک برنامه تفریحی صرف دانسته و آن را فعالیتی سازمانیافته، نظاممند و هدفمند در مسیر تربیت افراد تعریف میکند. از ویژگیهای کلیدی اردو که در متن به آنها اشاره شده، میتوان به فرصت بینظیر آن برای تربیت مستمر به دلیل طولانیتر بودن زمان نسبت به سایر فعالیتها، فراهم کردن شرایط تربیتی خارج از محیط روزمره، ایجاد ارتباطات صمیمی و تنگاتنگ گروهی، امکان انتقال غیرمستقیم پیامهای تربیتی و الگوپذیری مؤثر، تنوع برنامهها و کشف استعدادها، و تقویت کار گروهی، اعتماد و مسئولیتپذیری اشاره کرد. اردو بستری برای طرح مسائل اجتماعی و اخلاقی، استفاده از مدل مربیمحور، شناخت دقیق متربیان، و رشد تفکر اجتماعی، صبر و هویت ملی فراهم میآورد. اهداف اردوها در سطوح کلان (مانند تقویت هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت) و عملیاتی (شامل اهداف بینشی، گرایشی و رفتاری) دستهبندی شدهاند که همگی بر تعالی و رشد متربیان تمرکز دارند.
کتاب ضمن بررسی تقسیمبندیهای متداول اردو بر اساس زمان و مکان یا هدف، رویکرد نوین خود را بر مبنای “ماجرای اردو” معرفی میکند. در این نگاه، اردوها به دو دسته اصلی “ماجرا محور” و “غیر ماجرا محور” تقسیم میشوند. اردوهای ماجرا محور، اردوهایی هستند که با طراحی و اجرای یک “ماجرا”ی هدفمند توسط مربی یا مجموعه تربیتی، به دنبال دستیابی به اهداف مشخصی هستند. این ماجرا میتواند بازسازی یک اتفاق، انجام فعالیت گروهی خاص، یا پیگیری یک نظام فکری باشد. در بخش دوم کتاب، انواع مختلف اردوهای ماجرا محور به تفصیل معرفی میشوند که هر یک با هدف تربیتی خاصی طراحی میگردند. این انواع شامل اردوهای شناسایی و جذب (برای شناخت دقیق متربیان)، علمی (برای آشنایی با علوم و تقویت خلاقیت)، تربیت شهروندی (برای شناخت جامعه و وظایف اجتماعی)، غفلت زدایی (برای یادآوری داشتهها و کمک به نیازمندان)، هویت دینی و ملی (برای تقویت ریشههای تاریخی و اعتقادی)، ورزشی (برای نشاط و سلامتی جسم و روح)، تفریحی (برای تفریح سالم)، استقامتی (برای تحمل سختیها)، شهامتی (برای تقویت شجاعت)، آشنایی با شخصیتها (برای ارتباط با بزرگان)، خدماتی و جهادی (برای ترویج روحیه خدمت)، زیارتی (برای انس با اهل بیت)، سبک زندگی فردی (برای نهادینه کردن آداب اسلامی)، طبیعت (برای حفظ محیط زیست و ارتباط با طبیعت)، تشکیلاتی (برای تقویت کار گروهی) و ارتباطات بینالملل (برای تعامل با فرهنگهای دیگر) میباشند. هر یک از این اردوها با ماجراها و برنامههای متناسب با هدف خود، به دنبال اثرگذاری عمیق تربیتی بر متربیان هستند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.